شبکه افق - 30 آذر 1402

"صهیونیزم"، یهود سکولاریزه (غزه، نیمی از جهان را رسوا کرد و نیم دیگر را بیدار کرد)

نشست ("اسرائیل" فرعون در لباس موسی ع) _ مشهد ۱۴۰۲

بسم‌الله الرحمن الرحیم

محضر برادران و خواهران عزیز عرض سلام دارم.

موضوعی که فرمودند خدمت شما گفتگو داشته باشیم بحث غزه و اوضاع منطقه و مسئله اسرائیل و صهیونیزم است. ولی قبلش من چون برادرها و خواهرها مشغول به نهاد وقف و اوقاف هستند و کار بسیار بسیار مهم و محترمی است یک نکته‌ای از فرمایشات اولیای دین و رهبران الهی در این باب عرض کنم. حدیثی از موسی‌بن‌جعفر(ع) است که فرمودند کل جهان وقف است. کل زمین ارض و کل زمین وقف است. واقف خداست و وقف کل بشر و بلکه کل موجودات شده است. انسان، حیوان، گیاه، همه موجودات از ازل تا ابد واقف خداست، موقوف کل طبیعت، امکانات این عالم است وصیّ همه کسانی هستند که امکان و قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارند و ناظر وقف هم انبیاء و اولیای الهی هستند - که البته این فروع را من دارم از باب تشبیه آن وقف به این وقف اصطلاحی می‌گویم – موسی‌بن‌جعفر(ع) می‌خواهند بفرمایند که حقیقتاً هیچ کس مالک هیچ چیز در دنیا نیست مالک اصلی فقط خداست. اموال خصوصی و اموال عمومی و بیت‌المال دولتی، این‌ها برای خداست و وقف همه شده است و همه سهم دارند و همه باید به سهم‌شان برسند و هیچ کس مالک‌تر از کس دیگری نیست بلکه هیچ کس اصلاً حقیقتاً مالک نیست.

یک فرمایشی هم از حضرت رضا(ع) هست که فرمودند کل مالکیت ما، مالک هرچه که هستیم کل این مالکیت‌ها مجازی است نه حقیقی. فرمودند هرکس هرچه که دارد این‌ها عَواری یعنی آینه است ما این مالک کُت تن‌مان هم نیستیم، مالک غذایی که می‌خوریم، مالک خانه‌مان، مالک بدن‌مان هم نیستیم. این بدن هم برای ما وقف شده است و لذا ما نمی‌توانیم به این بدن صدمه بزنیم و بگوییم بدن خودم است. نه حق انتحار داریم و نه حق اضرار به نفس داریم. اگر برای خودمان بود یک حقوق داشتیم. بدن‌مان هم برای خودمان نیست برای خداست. حضرت رضا(ع) می‌فرمایند وقتی مؤمن هستید که خودتان را هیچ کاره بدانید و خدا را همه کاره، و خودتان را مملوک بدانید نه مالک. ما مملوک خدا هستیم ما مالک هیچ چیز نیستیم. هرچه که داریم چه پول، چه زور، نفوذ کلمه، هرچه که داریم، قدرت، ثروت،‌ معرفت، همه برای اوست، موقتاً به ما داده شده، و همه‌اش را از ما پس می‌گیرند. حتی همین بدن را از ما می‌گیرند ما این بدن را می‌گذاریم و می‌رویم هیچ چیز با خودمان نمی‌بریم غیر از خودمان را. حضرت رضا(ع) می‌فرمایند راجع به تک تک آنچه که داشتید ولو کوچکترین چیز، گرفتار هستید. می‌فرمایند خیلی‌ها از داشتن چیزهایی خوشحال می‌شوند و من از نداشتن آن‌ها. چون به محض این که چیزی به من برسد خواب آرام ندارم که آیا حقوق و وظایفم را در مورد این سرمایه، ثروت، پول، قدرت، این نفوذ آیا انجام دادم یا نه؟ بعد حدیث اشاره می‌کند که ایشان محکم روی پایشان زدند و فرمودند به خدا سوگند هرچه که در اختیار من باشد به آن به چشم نعمت خدا و در عین حال یک مسئولیت و دردسر نگاه می‌کنم تا از پس حقی که در آن مورد بوجود آمده بربیایم. امام رضا(ع) می‌فرماید مالک هرچه که هستید مجازاً مالک آن هستید. ایشان کلمه مجاز را به کار می‌برد که مالکیت همه شما اعتباری و مجازی است، همه‌تان مثلاً مالک هستید هیچ کس واقعاً مالک هیچ چیز نیست کل این زمین و امکانات آن را خدا برای همه بشر وقف کرده است. قدیم و جدید و نسل‌های بعد هر نژادی، ‌هر جنسیتی، هر کسی، قبیله‌ای، قومیتی برای همه است. همانطور که برخلاف وقف واقف نمی‌شود عمل کنی برخلاف حکم خالق که واقف عالم است نمی‌توانی عمل کنی و هیچ کس حق ندارد سهمی بیش از بقیه از وقف الهی بردارد سهمی که برای آن تلاش نکرده و به روش نامشروع دارد آنچه که خدا برای همه وقف کرده این‌ها یک عده‌ای برای خودشان برمی‌دارند. بعد هم خداوند (واقف) می‌گوید این را وقف کردم که با آن این کار را بکنید نه آن کار را. که با ثروت، قدرت، امکانات، سلامت، علم چه کارهایی باید بکنید و چه نباید بکنید. این‌ها وقف است. خیلی تعبیر مهمی است.

نکته دوم که به درد این کار مهمی که دوستان می‌کنند می‌خورد این است که می‌دانید وقف مخصوص ما نیست یعنی نه تنها شیعه، نه تنها مسلمین، در اکثر ادیان مسئله وقف هست همین الآن بعضی از دانشگاه‌های خیلی مهم در آمریکا و اروپا وقف است. این‌ها وقف کلیسا و اعانه و خیرات بودند اوایل هم مذهبی بودند ولی بعداً کم‌کم سکولاریزه شدند و دست سرمایه‌داران عمدتاً یهود و هیئت امناء افتادند و کارکردهایشان یک طور دیگری شد. ولی آن‌طور که در ذهن من است هم کلیسا واتیکان وقف دارند و حتی بودایی‌ها و هندوها وقف دارند ولی آن‌طوری که در ذهنم هست و در منابع دیدم بیشترین اوقاف وقف‌ها در جهان اسلام است و از جمله مکتب اهل بیت(ع) است و همین وقف مشهد و آستان قدس جزو بزرگترین وقف‌ها در سطح جهان هستند منتهی آن نکته‌ای که به نظرم باید کار کنیم و مسئله فرهنگ وقف است این است که هرچه نیاز حقیقی، نه نیازهای کاذب، نیاز حقیقی بشر و انسان است یا موجودات دیگر. یک مشکل دنیوی، اخروی، فردی، جمعی، مادی و معنوی را حل کند یعنی بشر را یک گام به تعادل و اعتدال و آماده شدن برای تکامل نزدیک کند. همه این‌ها دایره وقف است و این باید گسترش پیدا کند من در بعضی از وقف‌نامه‌های قدیم یک وقتی چند سال پیش‌ها نگاه می‌کردم می‌دیدم هم وقف‌های خیلی معنی‌دار و زیبا و لطیف داریم و قابل افتخار، و هم وقف‌هایی که معلوم می‌شود یک آدم نادانی برداشته این را وقف کرده و نمی‌داند این وقف چیست یعنی چیزی را برای کاری وقف می‌کند که توجه ندارد خلاف جهت‌گیری اصل دین است که برای توحید و برای عدالت آمده است یعنی وقفی که مانع عدالت است وقفی که به توحید و تربیت و تکامل معنوی و حل مشکلات بشر توجه ندارد از هر دو نوع وقف داریم. آن وقت وقف‌هایی که معمولاً فکر می‌کنند اگر مربوط به حرم و مسجد باشد حتماً این‌ها ثواب دارد اما اگر یک چیزهای دیگری باشد که مربوط به نیازهایی باشد که اسم مناسک مذهبی روی آن نیست این‌ها غیر مذهبی و سکولار است! وقف برای آن‌ها وقف دینی نیست. هرچه که در هر زمان و مکانی بیشتر کمک کند به رشد انسان به گسترش توحید و عدالت پاداش آن بیشتر است و آن وقف، وقف‌تر است. ممکن است یک جایی در یک منطقه‌ای یک مشکل خا صی است آن‌جا اولویت وقف با یک جای دیگر فرق می‌کند. یک جایی خواندم معلوم می‌شود خیلی آدم عاقل و فهمیده‌ای بوده، وقف کرده آن موقع که یخچال هم نبوده، گوشت گرفته بوده بعد گربه‌ای می‌آمده گوشت‌ها را می‌برده، گاهی سر این قضیه اختلاف می‌شده، طرف با برادرزنش مشکل داشته بعد او که نبوده برادرزنش آمده میهمانی خانمش گوشت‌ها را درست کرده آن‌ها خوردند بعد می‌گوید گربه خورده! این‌ها را در وقف‌نامه‌اش توضیح داده، ‌می‌گوید من این را وقف می‌کنم زن و شوهرهایی که بین‌شان اختلاف و دعوا می‌افتد که می‌گوید گوشت را چه کسی خورد؟ گربه خورد یا برادر تو؟ - مثلاً از این قبیل – این اختلافات خانوادگی سر این که گوشت گم شد، روغن چه شد، این مشکل را حل کند بروند همان مقدار گوشت بخرند بدهند جایگزین کنند برای این کار وقف کرده است. معلوم می‌شود این می‌فهمد فرهنگ اسلامی چیست.

یکی دیگر را دیدم وقف کرده، یک جایی است که به ماهی‌های آنجا هیچ کس نمی‌رسد و این ماهی‌ها تخم‌گذاری می‌کنند و همه‌شان از بین می‌روند، وقف کرده تغذیه و رسیدگی به ماهی‌های آن‌جا. آن می‌بیند در فلان‌جا بچه‌ها کفش ندارند، یکی می‌بیند فلان‌جا مسجد ندارند مسجد در اولویت اوست. در فضای مجازی، الآن یکی از مشکلات این‌جاست برای تقویت جبهه حق در فضای مجازی وقف کند. و از این قبیل.

وقف یک چیز متحجّر منجمد نیست. موارد وقف توقیفی نیست که بگویید همین موارد خاص است یک چیزهایی همین‌طوری رایج شده است. مثلاً آب‌انبار بسازیم. بله خب یک زمانی روستاها آبی نبوده آب‌انبار بوده یا کفن و دفن میت مجهول‌الوارث، یا مجهول‌الهویه. بله این‌ها بوده، ولی مگر فقط این‌ها بوده است؟ این‌ها مشکلاتی در آن شرایط بوده است و از جمله این مشکلات بوده است. ما الآن میتی که کنار خیابان بیفتد هیچ کس جمعش نکند نداریم، شهرداری می‌آید او را جمع می‌کند. ولی یک چیزهای دیگری داریم که کسی آن‌ها را جمع نمی‌کند. الآن مثلاً می‌خواهد ازدواج کند یک اتاق نمی‌تواند اجاره کند الآن باید وقف کنید این پول را ده‌تا اتاق برای ده‌تا تازه عروس و تازه داماد، تا یکی دو سال این اتاق را داشته باشند با هم باشند تا یک فکری برای خودشان بکنند. وقف؛ کاملاً اجتهادی و سیار و سیال است و باید این را بدانند هرچه عمل صالح است سنت حسنه است و هرچه که خدمت به خلق برای خداست مشمول وقف است. در سودان الآن وقف یک چیزهایی اولویت دارد سومالی بروید، در بوسنی‌هرزه‌گویین که مسلمان هستند بروید یک چیزهایی اولویت دارد و یک اولویت‌هایی هم همه جا مشترک است. بنابراین ما یک چیزی به نام فرهنگ وقف لازم داریم که گسترش پیدا کند، تعلیم و تربیت می‌خواهد. آموزش می‌خواهد. یکی هم واقفین باید خاطرشان جمع باشد که بخور بخور نمی‌شود و شفاف باشد. گزارش به واقفین یا اوصیاء واقفین و ناظرین که این وقف این بوده ما هم داریم این‌طوری عمل می‌کنیم این هم گزارش آن. این باعث اعتماد بیشتر و وقف بیشتر می‌شود.

و اما قضیه غزه و فلسطین، چون به این عنوان فرمودند جلسه تشکیل شده است. من یکی دوتا نکته را عرض کنم. حالا من مدام می‌گویم یهود و صهیونیزم فرق می‌کنند تا حدودی هم فرق می‌کنند ولی اولاً می‌دانید کل یهودی‌های دنیا چند نفر هستند؟ 15 میلیون یعنی به اندازه جمعیت تهران است ولی بیشترین منابع ثروت و رسانه‌ها دست این‌هاست. قضیه این است. تفکیک بین یهود و صهیونیسم می‌کنیم برای این که بخشی از این صهیونیست‌ها اصلاً مذهبی نیستند خود هرتسل از ایدئولوگ‌ها و رهبران این‌هاست این خودش می‌گوید من که یهود یهود می‌گویم حکومت یهود منظورم نژاد یهود است نه دین یهود. خودش صریح می‌گوید این‌ها نژادپرستی است. می‌دانید تنها دینی که تبلیغ نمی‌کند یهود است. یهودی‌ها اصلاً تبلیغ نمی‌کنند، مسیحی‌ها تبلیغ می‌کنند، مسلمان‌ها می‌کنند که دیگران بیایند مسلمان بشوند. ولی یهودی‌ها اصلاً تبلیغات نمی‌کنند که کسی بیاید یهودی بشود. این‌ها می‌گویند یهود اقلیت است و باید هم محدود بماند و باید خالص بمانیم و ما ارباب کل جهان باید باشیم. نمی‌خواهیم کسی یهودی بشود چون یهودی که این‌ها می‌گویند به عنوان دین و مذهب هدایت نیست. یک حاکمیت نژادپرستانه سرمایه‌داری است و اتفاقاً صهیونیزم با این که شعارهایش مقدس و مذهبی است، صهیون کوه مقدس است، آن ستاره داوود یک آرم دینی است اصلاً کلمه اسم پیامبر روی خودش گذاشته است از نمادهای دینی استفاده کرده است یعنی در ظاهر دینی‌ترین حکومت بوده است در واقع بی‌دین‌ترین حکومت. سکولاریست کامل. غیر مذهبی‌اند و لذا هم صهیونیست‌هایی داریم که اصلاً یهودی نیستند یا یهودی شناسنامه‌ای هستند و واقعاً ‌به حضرت موسی(ع) ایمان ندارند. می‌دانید این‌ها حضرت موسی(ع)، حضرت داود(ع) و سلیمان(ع) را به عنوان پیامبر نمی‌دانند این‌ها را به عنوان پادشاهان بنی‌اسرائیل یا به عنوان کاهنان کسانی که اهل جادوجنبل و قدرت‌های معنوی بودند یک فرمول‌هایی داشتند مس را طلا بکنند، ‌فلان‌جا را تصرف کنند، احضار اجنه و از این کارها می‌کردند. این‌ها داود و سلیمان را پیامبر نمی‌دانند. کلمه نبیّ هم که می‌گویند به معنای پیامبر نیست - صهیونیست‌ها را عرض می‌کنم – اما آن یهودیان متدینی که تعدادشان خیلی کم است بنیادگراهای یهودی، خیلی‌هایشان ضد صهیونیست هستند دیدید در همین ایام در آمریکا حتی داخل اسرائیل علیه اسرائیل تظاهرات کردند نه صهیونیست‌ها به این معنا خیلی‌هایشان یهودی هستند نه همه یهودی‌ها صهیونیست هستند. ما با یهودی‌ها مشکلی نداریم. یهودی‌ها در جهان اسلام همیشه آزاد و راحت بودند مشکلی نداشتند. در همین مشهد مرحوم پدربزرگ ما می‌گفت زمان ما اغلب صراف‌های مشهد، بانک‌های آن موقع و پولدارهای بازار خیلی‌هایشان یهودی بودند همه هم می‌دانستند این‌ها یهودی هستند کسی کارشان نداشت. حالا جالب است از زمان حضرت موسی(ع) بنی‌اسرائیل این‌ها پاچال‌دارها، دلارفروش‌های آن موقع همین‌ها بودند زمان پیامبر اکرم(ص) در مدینه بانک مدینه صرافی‌ها و پول‌ها و مدرسه‌هایش باز دست این‌ها بوده که بچه‌های خانواده‌های ثروتمند بین مشرکین در مدینه قبل از پیامبر، اوس و خزرج، بچه‌هایشان در مدرسه‌های این‌ها می‌رفتند. یعنی هم رسانه و آموزش را گرفته بودند و هم منبع و مخزن پول از همان موقع بودند. الآن هم بانک‌های اصلی بزرگ جهان دست اینهاست. رسانه‌ها هم دست این‌هاست. هالیوود بزرگترین مرکز تولید سینمای جهان، 80- 90 درصد آن کلاً دست صهیونیست‌هاست. سرمایه‌داران یهودی که صهیونیست هستند. یک فیلم کوتاه ضد اسرائیلی امکان ندارد آن‌جا ساخته بشود. ولی به پیامبرها فحش بده، قرآن آتش بزن، به حضرت عیسی فحش بده، بی‌شرف‌ها فیلم ساختند که بگویند حضرت مریم(س) باکره و عذرا نبوده است! این‌ها عیبی ندارد که به مسیح و عیسی کلیسا و پیامبر و قرآن هرچه می‌خواهی فحش بده ولی به اسرائیل حق نداری چیزی بگویی!

قرآن حدود 10تا 11 خصلت به این‌ها نسبت داده که الآن فرصت نیست ما به همه آن‌ها اشاره کنیم. فقط به یکی دوتایش اشاره کنم وقت توضیح هم نیست. 1) پیمان‌شکنی و وقاحت این‌هاست. قرآن اشاره می‌کند که این تیپ‌ها هر تعهدی که بکنند همان لحظه‌ای که دارد امضاء می‌کند نقشه می‌کشد که چطوری خلف وعده کند. همین الآن در غزه این‌ها خلاف تعهدات رسمی همین سازمان مللی، 15تا خط قرمز قطعی را زیر پا گذاشتند خودشان هم با افتخار علناً می‌گویند این‌ها مثل ما نیستند. این اسرائیلی‌ها از ما خیلی ایدئولوژیک‌تر هستند ما شعارهای ایدئولوژی می‌دهیم ولی خیلی جاها ولش می‌کنیم و عقب‌نشینی می‌کنیم ولی این پدرسوخته‌ها هرچه از اول گفتند تا آخر همان را می‌گویند. این‌ها تا الآن هم حتی حاضر نشدند بگویند هم فلسطین باشد هم اسرائیل. حالا ما که می‌گوییم اصلاً اسرائیلی در کار نیست همه‌اش فلسطین است این‌ها می‌گویند فلسطینی در کار نیست همه‌اش اسرائیل است. تا همین الآن هم کوتاه نیامدند و همین الآن هم در خبرها دیدید که رسماً و علناً می‌گویند ما می‌خواهیم بیمارستان را بزنیم و می‌زنیم. ما مخازن آب شما را می‌زنیم، ما نانوایی می‌زنیم، می‌گوییم بچه؟ می‌گوید بله بچه‌هایتان را هم می‌کشیم. رسماً آن وزیرشان گفت ما باید بمب اتم بزنیم. به او یکی گفتند چرا بچه‌ها را می‌کشید؟ گفت برای این که این بچه‌ها بزرگ بشوند باز مثل همین‌ها می‌شوند! وقاحت! همه باید تابع این‌ها باشند.

یک سندی که همین پریروز دیدم منتشر شده، یکی از اعضایی که در بخش اداری سازمان ملل کار می‌کند که به خاطر گفتن این حرف او را اخراج کردند که چرا علیه اسرائیل حرف زدید. چه گفته؟ گفته در همین دو – سه هفته،‌ حالا قبلش هیچی، در همین دو – سه هفته این مصوبات سازمان ملل را این‌ها علناً زیر پا گذاشتند و انکار هم نمی‌کنند. جنایات جنگی در اساسنامه روم، مصوب 1998، کنوانسیون چهارم ژنو است. سه تا ماده، 33، 146 و 147، ماده 3، 48 و 55 کنوانسیون ژنو مصوب اوت 1949 یعنی دو سال بعد از این که اسرائیل از همان موقع تشکیل شده، پروتکل‌های الحاقی ماده 3 کنوانسیون ژنو، حالا این‌ها را خود آمریکا و انگلیس و فرانسه هیچ وقت رعایت نمی‌کنند یعنی هر وقت بخواهند رعایت می‌کنند و هر وقت نخواهند رعایت نمی‌کنند به بقیه می‌گویند باید رعایت کنید. اسرائیل که صریح این‌ها را زیر پا گذاشته است. بعد آن آقا می‌گوید مواردی که همین الآن در همین ده روز همه می‌دانند نقض شده است 1) 120تا از کارمندان سازمان ملل همان‌جا کشته شدند، یعنی 120 کارمند سازمان ملل را کشته باز هم کسی جرأت ندارد او را محکوم کند. 2) سیاست گرسنگی دادن به مردم و قطع آب و غذا، یک جنایت جنگی است. ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه و غیر نظامیان. آمبولانس را می‌زند، مخازن آب را می‌زنند،‌ماشین دارد غذا می‌آورد آب می‌آورد، ولی یک اقلیتی می‌زنند خاکستر می‌کنند. 3) تجاوز و اقدامات غیر مجاز نظامی با هدایت عمدی. یعنی یک وقتی یک جایی را بمباران می‌کنی و وسطش یک بیمارستان هم اشتباهی می‌خورد، ولی نه، این اعلام می‌کند که می‌خواهم بیمارستان را بزنم. 4) حتی حمله تصادفی و بدون اطلاع قبلی به مناطق مسکونی، جنایت جنگی. 5) ممانعت از ارسال دارو و تجهیزات پزشکی. 6) محاسبه همه جانبه زمینی، هوایی، دریایی. 6) استفاده از سلاح‌های غیر متعارف. 7) هر نوع حمله‌ای که متناسب با صحنه نباشد. می‌دانید این‌ها به اندازه دوتا بمب اتم، و دیروز هم یکی می‌گفت به اندازه چهارتا بمب اتمی که آمریکایی‌ها در ژاپن زدند، به اندازه دو یا چهارتا بمب اتم روی غزه ریختند. 8) حمله به مناطق غیر نظامی و مسکونی که کلش همین کار بوده است. 9) قطع آب و برق و گاز. 10) بمباران مدارس، کودکستان‌ها، بیمارستان‌ها. مردم حتی مسجدها را که خراب کرد به کلیسا رفتند گفتند ما مسلمان هستیم کلیسا را شاید نزنند. کلیسا را هم زدند. 11) مجازات جمعی غیر نظامیان. 11 هزار نفر را ظرف دو – سه هفته مجازات کرد. 12) کودک‌کشی. 5 هزار کودک را در این دو هفته زدند. 13) نسل‌کشی. اصلاً خودشان می‌گویند ما داریم نسل‌کشی می‌کنیم یعنی پنهان نمی‌کنند.

یک کارمند سازمان ملل گفته این کارها را دارند جلوی چشم همه می‌کنند. آن کشور مطبوع گفته دیگر حق نداری این دیگر معذور است. دیدید رئیس جمهور آمریکا سریع بلند شد رفت بیعت کرد گفت ما در خدمت هستیم. نخست‌وزیر انگلیس بلند شد رفت، با هواپیما باری که اسلحه و امکانات می‌برد خودش با همان هواپیمای باری آمد که یک وقت خدای نکرده دیر نشود! همان روزهای اول رئیس جمهور فرانسه رفت. یعنی اسرائیل یک کشور نیست، اسرائیل کل استکبار غرب پشت آن است. اسرائیل پایتخت دوم آمریکاست. انگلیس و فرانسه و آلمان، آلمان از قبل که وابسته به این‌هاست. آلمان و ایتالیا از جنگ جهانی دوم به بعد و ژاپن و کره جنوبی، این‌ها از همان موقع مستعمره آمریکا هستند یعنی کره جنوبی و ژاپن و آلمان و ایتالیا این‌ها الآن مستقل نیستند از جنگ جهانی دوم تا الآن، این‌ها استقلال سیاسی ندارند یعنی نه ارتش مستقل دارند و نه حکومت‌شان مستقل است. این‌ها تحت پرچم آمریکا هستند یعنی هنوز تحت اشغال است یعنی این کشورها در هر کدام‌شان ده‌ها هزار سرباز آمریکایی، ‌جنگ جهانی 60- 70 سال است تمام شده هنوز ده‌ها هزار نیرو در هر کدام از این کشورها دارد خرجش هم از خود آن‌ها می‌گیرد پولش را آن‌ها باید بدهند کاپیتالاسیون هم هست. من یک وقت دانشگاه توکیو بودم استادهای آن‌جا می‌گفتند این‌طور که شما در ایران حرف می‌زنید ما در خواب هم نمی‌بینیم. استاد دانشگاه توکیو می‌گفت ما این‌جا اگر یک کلمه علیه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حرف بزنیم الآن هیچی نمی‌گویند ولی شما می‌بینید یک ماه دیگر بیایید من نه دیگر استاد دانشگاه هستم نه خانه دارم، نه زندگی دارم، شش‌تا پرونده هم دارم که مرتب باید سر مسائل بیخود دادگاه بروم! گفت ما این‌جا در ژاپن مگر می‌توانیم مثل شماها حرف بزنیم و مرگ بر آمریکا بگوییم. بعد او می‌گفت شماها مرگ بر آمریکا می‌گویید ما کیف می‌کنیم. ولی جرأت نمی‌کنیم گفت 50 هزار سرباز آمریکایی از زمان جنگ این‌جا هستند دست بچه‌های ما را پسر و دختر ما را می‌گیرند توی پایگاه می‌برند این‌ها را بی‌سیرت می‌کنند به آن‌ها تجاوز می‌کنند کاپیتالاسیون است و ما هم حق نداریم به آن‌ها چیزی بگوییم. این ژاپن است. اصلاً استقلالی در کار نیست. دستیار وزیرخارجه انگلیس مشاور و معاون او همین هفته پیش، یک کلمه گفت آتش‌بس کنید همین، اصلاً نه علیه اسرائیل چیزی گفت و نه به نفع فلسطین چیزی گفت فقط گفت آتش‌بس کنید اخراجش کردند. فرانسه قانون گذاشته هرکس به اسرائیل توهین کند – در خبرها پریروز دیدید؟ - هرکس به اسرائیل شعاری بدهد چندین هزار یورو جریمه می‌شود، بازداشت می‌شود و از شغلش عزل می‌شود. دیکتاتوری جهانی است. این که این‌ها می‌گویند یهود مظلوم، آواره، هرتسل که ایدئولوگ صهیونیزم در قرن 19 در اروپاست و شاید مؤثرترین شخص باشد آن اول که گفت کل یهودی‌ها از اروپا و همه جا به اسرائیل بروند. می‌دانید یهودی‌ها وقتی حاکم بودند مسیحی‌ها را اذیت می‌کردند می‌کشتند این اصحاب کهف، اصحاب اخدود، این‌هایی که قرآن از شهدای مسیحی قبل از اسلام نام می‌برد همه این‌ها کسانی هستند که قبل از مسیحیت به دست یهود، احبار یهود، سرمایه‌داران یهود و امپراطوری روم است یعنی 3- 4 قرن اول میلادی بوده، بعد که مسیحیت حاکم شد، روم اعلام کرد که همه باید مسیحی بشوند. مسیحی‌ها شروع کردند به آزار دادن یهودی‌ها. در همین اروپا بیشترین یهودستیزی کار خود همین غربی‌ها و اروپایی‌ها بوده است یعنی چون یهودی‌ها معمولاً هرکجا بودند مسیحی‌ها می‌گفتند در هر شهری یهودی‌ها هستند این‌ها رباخوار هستند، بانکدار هستند، موذی هستند، دنبال گسترش فاحشه‌خانه و قمارخانه هستند لذا این مردم مسیحی متدین نیستند بعد هم می‌گفتند این‌ها خدای ما را کشتند آن‌ها حضرت عیسی را پیامبر نمی‌دانند و می‌گویند پسر خداست. این که ما می‌گوییم «لم یلد و لم یولد» آن‌ها می‌گویند هم یلد و هم یولد! این‌ها می‌گویند خدای ما را این‌ها کشتند و به صلیب کشیدند. لذا دشمنی این‌ها تاریخی است. یهودی‌ها می‌گویند حضرت عیسی دجال بوده مسیح نبوده، مسیح هنوز نیامده، عیسی دجال و کلاهبردار بود! مسیحی‌ها هم می‌گویند شما مسیح واقعی و خدای ما را و پسر خدای ما را به صلیب کشیدید! خب این‌ها همیشه همدیگر را آزار می‌دادند. یهودی‌ها در اروپای مسیحی تحت فشار بودند این‌ها را اذیت می‌کردند آن‌ها هم خیلی‌هایشان آدم‌های سالم خوبی نبودند اغلب رباخوار بودند. این‌ها می‌خواستند یهودی‌ها را کلاً از اروپا بیرون کنند از آن طرف هم یک ضربه به مسلمین بزنند و این اتفاقات افتاده است. اول بحث این بود که یهودی‌ها را از اروپا بیرون بریزیم کجا بروند؟ صحبت از آمریکای لاتین بود، صحبت از آرژانتین شد، صحبت از شیلی شد و حتی صحبت از آلاسکا و قطب شمال و جاهای مختلف شد. یک مرتبه این‌جا مسئله فلسطین را مطرح کردند. حالا همان کسی که مطرح کرده ممکن است بگویید این‌ها آدم‌های خیلی متدین بودند ارادتمند به کتاب مقدس‌شان و تورات و حضرت موسی بودند. این عبارت هرتسل است، می‌گوید: من یهود را به عنوان نژاد قبول دارم نه به عنوان دین. ما از دین یهود، یعنی من با دین حضرت موسی کاری ندارم، یهود یک نژاد است ما باید نژاد برتر باشیم ما باید رئیس اروپا و رئیس دنیا باشیم. یعنی اسرائیل، حضرت یعقوب(ع)، صهیون کوه مقدس، داود(ع)، سلیمان(ع)، هیکل سلیمان، معبد سلیمان، همه این‌ها بازی است. چون همه این‌ها قبل از اسرائیل که بود محترم هم بود. کسی مانع عبادت یهودی‌ها نمی‌شد مگر ما می‌گوییم فلسطین فقط برای مسلمان‌هاست؟ فلسطین برای همه ادیان ابراهیمی مقدس است. فلسطین برای ما مقدس است چون حضرت داود(ع) و سلیمان(ع) بودند، برای ما مقدس است چون حضرت عیسی(ع) فلسطینی است. خیلی جالب است. خود حضرت عیسی(ع) فلسطینی است ولی این‌ها به نام صلیب و مسیحیت این‌ها ضد فلسطینی هستند. چون مسیح فلسطینی است فلسطین برای ما مقدس است. و چون قبله اول مسلمین است و چون معراج پیامبر(ص) است به همه این دلایل مقدس است. برای مسیحیان حتماً مقدس است برای یهود هم مقدس است همه این‌ها آزادی دین داشتند هزار سال است آن‌جا دست مسلمین بوده و همه ادیان هم آزاد و محترم بودند. این‌ها چند میلیون فلسطینی را نه فقط مسلمان که اکثراً بودند حتی مسیحی، حتی بعضی از یهودی‌های بنیادگرا و آرتدوکس آن‌جا که با اسرائیلی‌ها مخالف بودند آن‌جا می‌زدند لت و پار می‌کردند چند میلیون آدم از اروپا بلند شدند آمدند این‌جا در خانه این‌ها نشستند، چند میلیون آدم را آواره کردند کشتند و نابود کردند و جای آن‌ها آمدند. این راه حلی که ایران و رهبری داد که مگر شما نمی‌گویید دموکراسی؟ رفراندوم؟ فلسطین برای فلسطینی‌هاست چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی. همان‌ها که فلسطینی اصلی بودند شما میلیون‌ها نفر را بیرون کردید و چن میلیون آدم دیگر به خانه این‌ها آمدند شما اصلاً فلسطینی نیستید. فلسطینی‌ها از هر دینی رفراندوم بکند آن‌ها تصمیم بگیرند چه حکومتی باشد و چطوری عمل کنند. شما فلسطین را غصب کردید و با زور رفتید زدید کشتید و جنایت می‌کنید شما اصلاً فلسطینی نیستید. می‌دانید این سران اسرائیل هیچ کدام‌شان فلسطینی نیستند. رئیس جمهور و نخست‌وزیر و وزرایش، همین کسی که الآن دارد این جنایت‌ها را رهبری می‌کند هیچ کدام این‌ها در فلسطین به دنیا نیامدند. همه‌شان اروپایی هستند. اصلاً عمر رژیم اسرائیل از عمر شهروندانش کمتر است یعنی اسرائیل هنوز 80 ساله نیست یعنی کسی که شناسنامه اسرائیل دارد و 80 سالش هست عمرش از کشورش بیشتر است! اصلاً چنین کشوری وجود نداشته است. آن وقت آن‌ها می‌گویند فلسطین نیست یک کرانه باختری داریم و یک غزه. فلسطین کو؟ کجاست؟ به خیال‌شان مشکل با اسم حل می‌شود! الآن یک عالمه یهودی ضد این‌ها داریم مخصوصاً در آمریکا یهودی‌هایی هستند که به شدت... هرسال هم دهه فجر با همان تیپ‌ها و لباس‌هایشان این‌جا می‌آیند از ما ضد اسرائیل‌تر هستند.

یک بحثی هم با ایران دارند که در تورات و کتاب مقدس این‌ها آمده، می‌دانید طبق آن مبنا وقتی که حاکم بابل، همین عراق و این منطقه فعلی، بخت‌النصر – که چندجور این بخت‌النصَر تلفظ می‌شود- این حمله می‌کند و فلسطین را می‌گیرد و معبد سلیمان را تخریب می‌کند چون این‌ها مشرک و بت‌پرست بودند و آن یهودی‌های آن‌جا را اسیر می‌کند. برده می‌کند و به بین‌النهرین می‌آورد. بعدها که کوروش طبق یک نقل ایران می‌رود و عراق بین‌النهرین را می‌گیرد و تا فلسطین می‌رود این‌ها برده‌ها را آزاد می‌کند و می‌گوید شما آزاد هستید بروید همان‌جا که بودید و دین هم مهم نیست هر دینی می‌خواهید داشته باشید بت‌پرست، یهودی، هرچه می‌خواهید باشید. آزادی دین است فقط قدرت و حکومت دست ماست. با مسائل سیاسی و حکومتی کاری نداشته باشید از نظر دینی هر کاری می‌خواهید بکنید. و لذا در بعضی از این منابع نسبت به کوروش که این‌ها یهود آن موقع کمک کردند که آن موقع دین ابراهیمی یهودی همان یهود بود قبل از حضرت عیسی(ع) است یعنی دین الهی همان دین حضرت موسی(ع) بود. یکی این قضیه است.

یک قضیه هم بعدها که یک عده‌ای از این‌ها به ایران آمدند و در ایران به جاهای بالای قدرت و ثروت در زمان خشایارشاه نفوذ کردند که قضیه‌اش را شنیدید که یکی از این یهودی‌ها بالا می‌آید تا رده‌های بالای حکومت در دربار، تصمیم‌گیر می‌شود و بعد هم – طبق نقل‌های مختلف - دخترخوانده یکی از بستگان خودش را، بدون این که بگوید ما یهودی و مهاجر هستیم یک جوری شاه را مست می‌کنند و این یکی از زن‌های شاه می‌شود و این در جشن مست بوده ظاهراً به خانمش می‌گوید همه خانم‌ها دارند می‌رقصند تو هم لخت شو برقص! خانمش می‌گوید مثل این که تو گیج هستی نمی‌فهمی داری چه می‌گویی؟ بیرون می‌رود و خلاصه همین آقای مشاور بزرگ یهودی شاه، آن دختر را به این مُرده‌خوای قالب می‌کند که ظاهراً قبر او در منطقه همدان است و در مستی از شاه علیه صدر اعظم شاه حکمی می‌گیرند چون او به شاه می‌گفته این‌ها دارند همه جا نفوذ می‌کنند و تا حالا پناهنده بودند حالا دارند صاحب می‌شوند یک حکمی علیه آن‌ها می‌گیرد و این‌ها در حالتی که خشایارشاه را مست می‌کنند می‌آیند درست یک حکمی عکس آن می‌گیرند که بروند او و آدم‌های این‌ها را که دارند علیه یهودی‌ها توطئه می‌کنند نابودشان کنند. از شاه مست حکم می‌گیرند و طبق بعضی از نقل‌ها، طبق آن حکم 70 هزار ایرانی را می‌کشند. الآن هم هر سال جشن آن را می‌گیرند. حالا البته این‌جا اختلاف است که آیا آن‌جا این‌ها مؤمنینی بودند این‌ها مشرک بودند یا نه آن‌ها به اسم یهود، آن‌ها مشرک و فاسد بودند به اسم یهود، این‌ها هم این‌طوری بودند. این‌جا بحث‌های تاریخی است که بعدش هم هیچ وقت قطعی نمی‌شود چون اسناد مختلفی است که ظن‌آور است نه قطع‌آور. ولی حالا اجمالاً‌یک جشنی هم دارند به نام عید پوریم، جشن خاصی است که هر سال برگزار می‌شود و آن روز زدند ده‌ها هزار ایرانی را دوره خشایارشاه کشتند. حتی بعضی‌ها می‌گویند این سیزده‌بدر از همان موقع بوده، این روزی بوده که قتل عام می‌کردند آن روز مردم همه از خانه‌ها در رفتند و به بیابان و کوه‌ها و دشت و صحرا رفتند مخفی شدند که کشته و قتل عام نشوند. بعضی‌ها می‌گویند ریشه سیزده‌بدر آن است. – البته گفتم هیچ کدام از این‌ها سند قطعی نیست – این‌جا ببینید می‌گوید که هزاران نفر از یهودیان را که بخت‌النصر برده کرد و به زنجیر کشید آورد بعد ایرانی‌ها دوباره این‌ها را برگرداندند آزاد کردند که به معبد سلیمان برگردند چون ایران زمان خشایار این منطقه عراق، شام، سوریه، فلسطین، اردن همه را فتح کرد و ایرانی‌ها قبل از حضرت مسیح(ع) به قدس رسیدند و این کانال سوئز را هم، می‌گویند همان موقع ایرانی‌ها ساختند. حتی جایی خواندم – که البته سند قطعی ندارد – ولی من خواندم این هست، ‌بعضی‌ها ادعایشان این است که این سوئز، سُرُس، کوروش است، همان زمان ایرانی‌ها این کانال سوئز را کَندند و تا همین الآن یکی از استراتژیک‌ترین کانال‌های جهان است که مدیترانه را به آب‌های آزاد وصل می‌کند. حالا ببینید وزارت خارجه انگلیس به نیروهایی که جنگ جهانی اول داشتند در منطقه مصر و اطراف کانال سوئز، هنوز اسرائیل تشکیل نشده است. یکی از دلایلی که انگلیس رژیم اسرائیل را ایجاد کرد چندین دلیل نظامی و اقتصادی و سیاسی و اسلام‌ستیزانه داشت که یکی‌اش این است. این در اسناد رسمی‌شان هست. اعلام می‌کند که کانال سوئز و مصر، از دیدگاه دولت بریتانیا به لحاظ استراتژیک راهبردی، نظامی و اقتصادی و سیاسی یکی از مهم‌ترین نقاط جهان است. باید مطمئن شویم کانال سوئز به طور مطلق در اختیار ماست. بنابراین باید به عربی این منطقه نمی‌شود اعتماد کرد چون نوکر ما هستند فردا یکی قوی‌تر می‌آید نوکر او می‌شوند یا اصلاً ممکن است آن‌جا یک اتفاقی بیفتد ما نتوانیم ملت‌شان را کنترل کنیم. ما باید یک ملت مستقل و جدید و مرتبط با خودمان در فلسطین ایجاد کنیم. یعنی همه جا دولت‌سازی می‌کنند این‌ها می‌خواهند ملت‌سازی کنند. می‌گوید برای این کار باید بهانه‌ای داشته باشیم؟ به چه بهانه‌ای برویم یک ملت دیگری این‌جا به جای یک ملت بیاوریم. دولت‌ها را بهانه نمی‌خواهد می‌گیریم، ولی ملت‌ها را بخواهیم جابجا کنیم خب باید یک بهانه‌ای داشته باشیم. انگلستان می‌گوید بهترین بهانه، بهانه‌های تاریخی – مذهبی است. این چه زمانی است؟زمانی است که انگلیس در ایران رضاخان را سر کار آورده، در ترکیه آتاتورک را آورده، عراق را گرفتند، جنگ جهانی اول شده، مسلمین شکست خوردند، عثمانی ازهم پاشیده، این‌ها آمدند همه جا را گرفته فلسطین را هم انگلیسی‌ها گرفتند. حالا می‌گوید باید یک بهانه تاریخی مذهبی داشته باشیم باید این‌جا را (فلسطین را) طوری تصاحب کنیم که دیگر هرگز بیرون نرویم. این که می‌بینید تا درگیری می‌شود همه‌شان خودشان را می‌رسانند و می‌گویند خط قرمز اسرائیل است توجه داشته باشید که قضیه چیست و حضرت موسی(ع) و معبد سلیمان و ستاره داود(ع) و اسرائیل و حضرت یعقوب(ع) همه بازی است. می‌گوید راه حل چیست؟ فقط با استقرار یهودیان اروپا در فلسطین است که می‌توانیم این منطقه را اروپایی و غربی کنیم و بطور تضمین شده برای همیشه بر کل این منطقه که منابع نفت دارد و جزو شاهرگ‌های جهان و به لحاظ سیاسی و اقتصادی و نظامی منطقه بسیار حساسی است برای همیشه مسلط شویم.

آخرین نکته‌ای که عرض می‌کنم این سند دیگری است که این‌ها چگونه نفوذ کردند؟ این سند است. - این را دقت کنید – می‌دانید در خود اروپا هیچ جا اجازه نمی‌دادند یهودی‌ها داخل حکومت شوند. حتی حکومت‌های فاسدی که به اسم مسیحی هستند شما در انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا هیچ جا نمی‌گذاشتند یهودی‌ها سر کار بیایند ولی یهودی‌ها بعد از جنگ جهانی اول و دوم در تمام این حکومت‌ها نفوذ کردند و مسلط شدند. چون هم تشکیلات داشتند و هم مخصوصاً پول و رسانه داشتند. می‌گوید 80 درصد کل رسانه‌های آمریکا در اختیار ماست. هالیوود 5- 6تا کمپانی اصلی فیلمسازی است بقیه زیر نظر او هستند همه این‌ها برای سرمایه‌داری یهود صهیونیست است. این والت دیسنی که برای بچه‌ها سال‌ها کارتن می‌ساخت این دست اسرائیلی‌هاست و نخست‌وزیر اسرائیل گفت این بزرگترین کودکستان تاریخ است. 2 میلیارد دانش‌آموز و شاگرد دارد. در همین جنگ اخیر عکس میکی‌موز (همان موش) را کشیدند و میکی‌موز لباس ارتش اسرائیل را پوشیده یعنی سرباز اسرائیلی است بعد یکی که شکل میمون است سرش را زیر بغلش گرفته و دارد او را خفه می‌کند که او حماس و فلسطین است! برای بچه‌ها این‌ها را می‌سازند.

اصلاً صهیونیست‌ها که در حکومت و انگلیس نبودند چطور شد که یهودی‌های صهیونیست و سرمایه‌دارها آمدند حکومت انگلیس را گرفتند و از طریق آن اسرائیل را ایجاد کردند؟ سرمایه‌داران صهیونیست اروپا به تدریج در صد سال گذشته بر حکومت انگلیس و چند کشور اروپایی مسلط شدند و با بعضی جریان‌های پروتستان افراطی مسیحیان صهیونیست متحد شدند. مسیحی صهیونیست مثل همین ترامپ، مثل بوش، این‌ها مسیحیان صهیونیست هستند. عمدتاً هم پروتستان هستند. می‌گوید با بعضی از جریان‌های پروتستان مسیحی صهیونیست ترکیب شد. حامیان اصلی صهیونیزم بین مسیحیان عمدتاً جریان‌های محافظه‌کار افراطی آمریکا هستند. گره خوردن آن‌ها با نفوذ صهیونیست‌ها در حکومت‌های اروپایی از جمله انگلیس اتفاقی نبود. برای اولین بار در انگلستان یک یهودی صهیونیست نخست‌وزیر شد. در حالی که اعلام نکرده بود که یهودی است. حتی به کلیسا رفته بود غسل تعمید کند ولی گفته بود ما یهودی‌زاده‌ایم ولی خود من مسیحی هستم یهودی نیستم در حالی که هیچ وقت مسیحی نشده بود. بعد از این که اولین نخست‌وزیر یهودی بر انگلستان حاکم می‌شود عملاً سرمایه‌داران صهیونیست به سرعت حکومت انگلستان را در اختیار گرفتند. مناصب حساس را در ارتش، در رسانه‌ها، در وزارت‌های حساس، در اطلاعات‌شان بین خودشان تقسیم کردند. انگلستان سازمان مهاجرت تشکیل داد. به سلطان عثمانی "عبدالامین" که ضعیف شده بود نامه نوشتند که شما مشکلات اقتصادی دارید، وام گرفتید بدهکار هستید و بدهی دارید- فلسطین هم دست عثمانی‌ها بود – ما حاضر هستیم قرض‌های شما را بدهیم! هرتسل پیش خلیفه عثمانی می‌رود می‌گوید ما پولدارهای یهود حاضر هستند کار خیر کنند و بدهی‌های شما را می‌دهند مشکلات اقتصادی‌تان را ما حل می‌کنیم منتهی شما فلسطین و کجا و کجا را به ما بدهید. سلطان عثمانی هم به هرتسل و هم به انگلیسی‌ها می‌گوید من ننگ فروختن بیت‌المقدس به شما نمی‌پذیرم. در امانتی که مسلمین به من سپردند یعنی قدس و مسجدالاقصی خیانت نمی‌کنم. این ننگ تا ابد در تاریخ به پیشانی من خواهد خورد اما مدتی بعد که می‌گذرد فشارهای اقتصادی و جنگ، حکومت عثمانی اجازه می‌دهد که این‌ها بروند. اول می‌گوید شما اروپایی‌ها یهودیان را بیرون می‌کنند خب یک عده‌ای‌تان به عراق بیایید، یک عده‌تان به یمن و شمال آفریقا بروید، این‌ها همه دست مسلمان‌هاست چرا این همه جمعیت را می‌خواهید بردارید این‌جا بیاورید؟ ضمن این که آن‌جا یهودی هم هست. یهودی‌های فلسطینی که هستند. خلاصه این‌ها کارشان را می‌کنند. هرتسل به قسطنطنیه یعنی عثمانی می‌رود اولین کنگره‌شان را می‌خواهند در آلمان بگذارند. خام‌خام‌های یهودی آلمان جلوی صهیونیست‌ها می‌ایستند و می‌گویند ما اجازه نمی‌دهیم شما یک ریگی در کفش‌تان هست! شما می‌خواهید باز یک توطئه و کاری بکنید! یعنی یک عده از خود یهودی‌ها جلوی آن‌ها می‌ایستند. لذا می‌روند کنگره‌شان را در سوئیس برگزار می‌کنند و اولین اعلامیه رسمی صهیونیست‌ها صادر می‌شود آن وقت کارهایی که می‌گویند باید بکنیم 1) می‌گوید ما باید به سرعت – ببینید در اولین کنگره‌شان چه می‌گویند؟ - باید به سرعت و بی‌سروصدا فلسطین را مستعمره کنیم. ابتدا کارگر و کارفرما به فلسطین بفرستیم و ثروتمندان یهودی آن‌جا بروند کارخانه بزنند و کشاورزی راه بیندازند و به کارگرهای عرب بگویند ما برای شما شغل ایجاد می‌کنیم بیایید می‌خواهیم شما پیشرفت کنید. ابتدا باید اقتصاد فلسطین را بطور غیر رسمی به دست کنترل بگیریم. 2) مؤسسه‌های خاص یا بین‌المللی تحت امور خیریه، برویم بیمارستان بزنیم. یتیم‌خانه بزنیم. و دانشگاه و مدرسه که ما می‌خواهیم از نظر علمی کارهای علمی بکنیم و کارهای خدماتی‌ خیریه و... انجام دهیم. 3) بین یهودیان شروع کنیم افسانه‌سازی کنیم. یعنی باید یک قصه بسازیم که اول یهودی‌ها باور کنند و بعد کل دنیا باور کند. یک سناریو یک قصه که ما یک ملت آواره سرگردان مظلومی به نام یهود داریم وجدان ملی و تعصب یهودی و در طول تاریخ به ما ظلم شده و فلسطین برای ماست و تنها راه هم این است که همه بیایید با هم آن‌جا برویم. یعنی از یک طرف یهود را سازماندهی کنیم. 4) آن‌جا دست عثمانی است سعی کنیم اول از عثمانی بخریم یعنی رشوه بدهیم. یعنی بگوییم ما مشکلات مالی‌تان را برطرف می‌کنیم و بعضی از بدهی‌هایتان را می‌دهیم آن‌جا را به ما بدهید. اگر قبول نکرد معامله کند که اول قبول نکرد، حالا باید انگلستان را که حکومتش دست ما افتاده باید ارتش انگلستان را وادار کنیم که عثمانی را تحت فشار بگذارد و فلسطین را از آن‌ها بگیرد و همین اتفاق افتاد. این که امام گفت کشورهای اسلامی بدانند که این جورسومه فساد را که در قلب جهان اسلام کاشتند فقط هدف‌شان فلسطین نیست، هدف‌شان فقط سرزمین‌های عربی نیست، هدف‌شان حتی نیل تا فرات نیست. این‌ها هدف‌شان غارت کل منابع جهان اسلام بلکه کل مستضعفین جهان است و فقط با فداکاری و اتحاد و با جهاد می‌شود جلویشان ایستاد. هیچ مذاکره‌ای با این‌ها فایده ندارد و هیچ قراردادی هم این‌ها امضاء نمی‌کنند امضاء هم بکنند پای هیچی نمی‌ایستند. این‌ها فقط خشن هستند. 5) و آخرین توصیه‌ای که می‌کند می‌گوید باید قدم به قدم جلو برویم جهشی نمی‌شود و الا جلوی ما می‌ایستند هم در غرب و هم در شرق. حتی غیر مسلمان‌ها و خود یهودی‌ها هم ممکن است جلوی ما بایستند. گام به گام پیش می‌رویم و همین کار را هم کردند. می‌گوید گام به گام سرمایه‌داران صهیونیست و یهودیان انگلیس، ارتش انگلیس و امپراطوری انگلیس را تحت کنترل گرفتند اصلاً این خط که به خاورمیانه و کشورهای عربی و اسلامی حمله کنید این خط را صهیونیست‌های داخل حکومت انگلیس دادند که ارتش انگلستان وارد شد. لابی یهودی و صندوق کمک به یهودیان در انگلیس و از طریق انگلیس در اروپا تشکیل دادند. وزیر خارجه انگلیس به سفیر انگلیس در استامبول در عثمانی، در ترکیه نوشت: سلطان عثمانی یا اطرافیان یا بستگانش را، یا مشاورانش را هر طور شده قانع کن، اگر شده رشوه بده و بخر و این را در ذهن و کله‌شان بکن که الآن آخرین فرصت و بهترین فرصتی است که شما فلسطین را به انگلستان و یهودیانی که قرار است از اروپا توسط کشتی‌های انگلیسی آورده شدند تحویل دهید. سلطان عثمانی و اطرافیانش اگر با این منطق اخلاقی قانع نشدند وادارشان کنید که بفهمند ما اول دوستانه صحبت می‌کنیم برای رشوه پیشنهاد هم دادیم قبول نکنی ارتش می‌آید ما حساب‌تان را می‌رسیم! به آن‌ها بگویید در اروپا یهودیان ثروتمندی هستند و زیر نظر انگلیبس حاضر هستند در عثمانی سرمایه‌گذاری کنند به شما کمک مالی کنند و اگر شما بیت‌المقدس را به ما بدهید ثروتمندان یهود از همه جای جهان ثروت و سرمایه‌های خود را می‌آورند و سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن‌جا باعث رشد اقتصادی آن منطقه می‌شود و نفع آن به عثمانی‌ها می‌رسد. مردم‌تان هم ثروتمند می‌شوند بعد در کنارش هم گفتند اختلاف بین مسلمین بیفتد. گفتند این حاکم مصر که قبلاً تحت حکومت شما بود الآن سر برداشته با شما مشکل دارد حالا خودشان با حاکم مصر و با این عرب‌های جزیره‌العرب حجاز، شریف حسین بعد هم آل سعود خودشان این‌ها را علیه ترک‌ها و عثمانی سازماندهی کردند و تحریک کردند. محمدبن عبدالوهاب فتوا داد که ترک‌ها کافرند! یعنی عثمانی که حنفی هستند کافرند! آل شیخ و که همین وهابی‌ها باشند آل سعود متحد، بعد از آن شریف حسین، آن‌ها را علیه عثمانی تحریک کردند و ارتش ساختند، سازماندهی کردند، اسلحه دادند و آن لورانس عربستان – که حتماً فیلمش را دیدید – از آن طرف آن‌ها را علیه عثمانی تحریک کردند از این طرف با عثمانی مذاکره می‌کردند می‌گفتند که ببینید این‌ها مزاحم شما هستند با دو طرف. کار انگلیسی‌ها همیشه همین‌طور بوده، با دو طرف همکاری می‌کنند تا کار خودشان را انجام دهند! کار این را به دست او، و کار او را به دست این می‌دهند و بعد خودشان می‌آیند سوار هر دو می‌شوند. می‌گوید به سلطان عثمانی گفتیم حاکم مصر دارد در دریای سرخ و اردن علیه شما دارد نافرمانی می‌کند و آن‌جا را دارد از شما می‌گیرد ما می‌خواهیم به شما یعنی به حکومت عثمانی، کمک کنیم جلوی پیشروی آن‌ها را بگیرید. حالا به آن‌ها خود انگلیس اسلحه داده بود و سازماندهی کرده است. یعنی به آن‌ها می‌گوید عثمانی‌ها دارند به شما ظلم می‌کنند ما کمک‌تان می‌کنیم از زیر ظلم این‌ها آزاد شوید بعد به این‌ها می‌گویند آن‌ها دارند علیه شما شورش می‌کنند ما به شما کمک می‌کنیم سرکوب‌شان کنید. حاکم مصر قبلاً دست‌نشانده عثمانی‌ها بود. کم‌کم انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بین او و عثمانی اختلاف انداختند و بر آن‌ها مسلط شدند. این‌ها را به جان هم انداختند و هرجا که انگلستان مسلط شد اول خود مسلمین را به جان هم انداخت، جنگ داخلی به اسم مذهب و عرب و عجم راه انداخت بعد مسلط شد.

و آخرین جمله این سند، می‌گوید به سلطان عثمانی گفتیم اگر اجازه دادی یهودی‌های اروپا به این‌جا بیایند و فلسطین را تحویل دادی رابط شما با یهودی‌ها و سرمایه‌داران و ثروتمندان یهود ما هستیم شما از طریق ما.. باز از طریق این‌ها صهیونیست‌ها روی یهودی‌ها کار می‌کردند. خودتان مستقیم با یهودیان مذاکره نکنید ما خودمان مشکلات شما را حل می‌کنیم و نتیجه مذاکره را به شما خواهیم گفت! صهیونیست‌های حکومت انگلیس. دقیقاً توطئه انگلیسی و سرمایه‌داری صهیونیستی. اصلاً صحبت از مذهب یهود نیست. اصلاً بحث دین یهود نیست. این‌ها بخشی از اسناد است که بدانید چطوری شد و این که چرا الآن تا این‌ها حمله کردند برای اولین بار بود که با منطق جهادی فلسطینی‌ها حمله کردند، فلسطینی‌ها قبلاً این‌طوری نمی‌جنگیدند. یاسرعرفات این‌طوری نمی‌جنگید. این سبک جنگیدنی است که بعد از جنگ ما، بعد از حزب‌الله این‌ها رایج شده است. حمله کردند. یکی از فرماندهان حماس گفت ما باور نمی‌کردیم این‌ها این‌قدر شُل هستند! واقعاً این‌قدر بیت‌العنکبوت است. نیروی کمی وارد کردیم اگر می‌دانستیم این طوری است کل نیروهای ما چند ده هزار هستند وارد می‌شدیم احتمالاً تا تل‌آویو می‌رفتیم. باور نمی‌کردیم این‌ها این‌قدر گَل و گشاد باشند و ازهم بپاشند – این خیلی جالب است – و لذا سریع رئیس جمهور انگلیس، رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه، ایتالیا همه آمدند می‌گویند ما محکم کنار تو هستیم! می‌گوییم دارد بچه‌ها را می‌کشد می‌گویند بکشد عیبی ندارد! می‌گوییم آب و برق را قطع کرده، می‌گویند عیبی ندارد قطع کند!

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



نظرات

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد

capcha